Je haalt meer bezoekers binnen
Met Google Ads target je per advertentie op een kleine selectie zoekwoorden. Met goede SEO content heb je grote kans dat je ook rankt op meerdere long-tail zoekwoorden waarvan je misschien niet eens wist dat men daarop zoekt. Zo ben je er zeker van dat je geen enkele potentiële klant mist en genereer je meer bezoekers naar je website.
Het is beter voor de lange termijn
Met Google Ads kun je vandaag nog bovenaan de zoekresultaten staan met je advertentie. Maar zodra je ophoudt met betalen is je positie ook direct weer weg. Voor SEO heb je even geduld nodig, maar je weet ook dat als je eenmaal in de top 10 staat je er niet zomaar uit vliegt.
Het wekt vertrouwen
Het is niet voor niets dat de meeste mensen nog altijd op de organische resultaten klikken. Organische resultaten komen nou eenmaal veel betrouwbaarder over dan advertenties. Zeker in branches (zoals slotenmakers) waar veel onbetrouwbare zaken hebben gespeeld, wordt direct op het organische resultaat geklikt in plaats van de advertentie. Kortom, organische resultaten worden eerder vertrouwd als advertenties.