SEO-Techniek

Vaak wordt bij SEO veel gedacht aan zoekwoordenonderzoek, content optimalisatie en linkbuilding. Iedereen wil zijn website alleen maar groter, groter en nog eens groter maken. Vervolgens wordt de techniek van je website hierdoor soms uit het oog verloren waardoor je posities verliest. Dit is natuurlijk zonde en wil je voorkomen. Maar hoe weet je wat je moet verbeteren aan de techniek van je website? En hoe kan je dit vervolgens verbeteren? Rubix Creative Agency laat zien hoe je de techniek van je website verbetert en je website kan optimaliseren.

Belangrijkste techniek optimalisaties

De techniek van een website heb je zelf volledig in de hand, waarom het ook wel on-site SEO wordt genoemd. Een paar belangrijke optimalisaties die je aan je website kunt toevoegen zijn:

  • Snelheid van de website
  • Een goede broncode
  • Responsive design
  • 404-foutmeldingen
  • Robot.txt van de website

Snelheid van de website

De snelheid van je website wordt vanaf 2021 een officiële ranking-factor van Google. Dat is echter niet de belangrijkste reden dat je website snel moet zijn; dat is gebruikerservaring namelijk. Als iemand iets opzoekt op Google en vervolgens op een resultaat klikt, wil diegene niet 10 seconde moeten wachten voordat hij iets ziet. Dan klikt die meteen weg en gaat die door naar de volgende site. Je content kan nog zo goed groot en goed zijn, je afbeeldingen kunnen de mooiste van heel de wereld zijn,het maakt niks uit als niemand jouw content en afbeeldingen te zien krijgt. Daarnaast pikt Google het ook op als iemand direct je website verlaat (doordat diegene geen zin heeft te wachten op de laadtijd), waardoor je ook nog eens gaat zakken in de zoekresultaten.

Gelukkig biedt Google PageSpeed Insight een tool aan waarmee je gemakkelijk de snelheid van je website kunt meten. Een goede website moet onder de drie seconden laadtijd zitten.
Hieronder een aantal tips hoe je de snelheid van je website kunt verbeteren:

  • Je afbeeldingen comprimeren
  • Maak op groter pagina’s gebruik van browsercaching
  • Zorg dat al je links werken
  • Maak gebruik van lazy loading, waardoor afbeeldingen etc. pas gelaad worden wanneer een gebruiker daadwerkelijk bij die afbeelding is aangekomen.
  • Een goede hosting

Een goede broncode

Een goede broncode is te allen tijde belangrijk voor een goed presterende website. Als je een open source systeem zoals wordpress of magento gebruikt heb je over het algemeen al een vrij schone broncode en moet je er alleen voor zorgen dat je geen plug-ins installeert die malware met zich meebrengt en dat je de site blijft updaten.

De beste broncode krijg je echter als je een custom CMS laat maken, waardoor je zelf invloed hebt op de broncode die je gebruikt. Het nadeel hiervan is echter dat je weinig bewegingsruimte hebt als je een andere kant op wilt gaan, tenzij je de gehele website opnieuw wilt maken.

Content analyseren

Een ding is zeker; Google houdt van goede content. Door de jaren heen kan Google steeds beter de kwaliteit van content bepalen en de verwachting is dan ook dat content steeds belangrijker wordt voor Google. Kortom; er moet worden gekeken naar wat voor content je concurrentie heeft en vervolgens moet je betere content dan hen schrijven. Daarom doen we bij Rubix Creative Agency altijd onderzoek naar wat voor content de concurrentie heeft, om het vervolgens beter te doen.

Wil jij beter dan je concurrenten gevonden worden in Google? Laat Rubix Creative Agency dan een concurrentieanalyse voor jouw website uitvoeren. Je weet dan zeker dat je een kwalitatieve SEO-concurrentieanalyse krijgt waardoor jij je concurrentie de baas kunt zijn.

Responsive design

Een responsive design is een website die op verschillende schermen goed functioneert. Dit betekent dat je website zowel op mobiel, computer, laptop als tablet een goede gebruikerservaring aanbiedt. Vandaag de dag wordt via mobiel Google zelfs meer geraadpleegd dan via een computer. Daarom hanteert Google nu ook de mobile first indexing, waarbij een mobiele versie van een website de belangrijkste pijler is voor Google en daarna pas de desktop versie. Kortom; vandaag de dag is een responsive design een must voor elke website die mee wilt tellen.

Links laten werken

Voor zowel interne als externe links op je pagina is het belangrijk dat die werken. Je ziet vaak voorkomen dat als je op een link van een website klikt, deze een 404-foutmelding geeft. Dit geeft aan dat de pagina op de website niet meer bestaat, of dat het linkadres niet klopt. Mocht dit voorkomen op je website, is het belangrijk om deze weg te halen, of te laten vervangen voor een link die wel werkt. Hierdoor stuur je Google beter door jouw website heen waardoor die jouw website gemakkelijker kan crawlen en elke pagina kan indexeren.
Als je een kleine website hebt is het niet moeilijk om al je links op je pagina’s even langs te gaan, bij grotere websites kan je beter een tool als screaming frog gebruiken.

Meer weten?

Ben jij op zoek naar de juiste partner voor je SEO-techniek? Wij komen graag bij je langs voor een kennismaking! Neem meteen contact op via mail of de telefoon.

Gemeente Coevorden

bekijk case

013CIFF

bekijk case

SEO

Zoekmachine optimalisatie

Een goed SEO marketing bureau kent zijn werkveld en blijft up-to-date over de nieuwste SEO technieken. Zo heeft Google meer dan 200 ranking-factoren die van invloed zijn op de positie van een website op een zoekwoord. Hoewel dit er een hele hoop zijn, hoef je niet op elke factor je focus te leggen. Belangrijk is te weten wat wel goed werkt en wat niet en daarop je seo strategie aan te passen. Rubix Creative Agency zet de belangrijkste strategieën uiteen en optimaliseert je website hierop. Benieuwd? Bekijk een van onze SEO-diensten.

SEO

uitbesteden

Zoekwoordenonderzoek

gratis analyse

SEO-concurrentie

analyse

Linkbuilding

Versterk je domein

Blijf op de hoogte!
Schrijf je in

Op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes, ontwikkelingen en innovaties? Abonneer je nu op onze nieuwsbrief en krijg maandelijks de nieuwste updates en unieke inzichten om jouw campagne tot een succes te brengen.